Šikana na střední škole
Bullying at Secondary School
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Michaela Habětínová
Vedoucí práce
Dobrovská Dana
Oponent práce
Vobořilová Jarmila
Studijní obor
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudijní program
Specializace v pedagogiceInstituce přidělující hodnost
oddělení pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem mé teoreticko-empiricky pojaté bakalářské práce je popsat a analy-zovat problematiku středoškolské šikany a prostřednictvím empirického šetření zjistit konkrétní situaci na střední odborné škole v Západočeském kraji. Teoretickou část bakalářské práce jsem rozdělila do 7 oddílů. V první kapi-tole popisuji pojem rizikové chování, ve druhé se věnuji škole jako potenciálně ri-zikovému prostředí. Ve třetí kapitole uvádím nejčastější definice pojmu šikana a souvisejících termínů, následuje oddíl zaměřený na prevenci. V závěrečné části se zabývám opatřeními proti eskalaci šikany, pomocí obětem a trestně právním aspektům tohoto závadového chování. Cílem empirické části je zjistit prostřednictvím dotazníkového šetření po-stoje žáků k tomuto negativnímu sociálnímu jevu. Výzkumné otázky a hypotézy jsou zaměřeny na frekvenci výskytu šikany, na konkretizaci nejčastější formy šika-ny. Dále zda by pomohli spolužákovi a zda by šikanu řešili s učiteli nebo rodiči. The aim of my bachelor thesis, which is conceived theoretically and empiri-cally, is to describe and analyze the issue of high school bullying and through an empirical investigation to find out the specific situation at a secondary vocational school in the West Bohemian region. The theoretical part of my bachelor thesis is divided into seven sections. In the first chapter I describe the term of hazardous behavior, in the second one I deal with school as a potentially hazardous environment. In the third chapter I present the most frequent definiti-ons of the term bullying and related terms, followed by a section focused on a prevention. Next part deals with measures to prevent bullying escalation, the as-sistance to victims and criminal aspects of this deleterious behavior. The aim of the empirical part is to ascertain the attitudes of students to this nega-tive social phenomenon by means of a questionnaire survey. Research questions and hypotheses are focused on the bullying occurrence frequency, on the specifi-cation of the most frequent form of bullying. Furthermore, whether they would help a classmate and whether they would solve bullying with teachers or parents.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1271]