Sběr a zpracování dat o bezpečnosti dle teorie modelu STAMP v letecké údržbě
Safety Data Collection and Processing According to STAMP in Aviation Maintenance
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Natalia Guskova
Supervisor
Lališ Andrej
Opponent
Szentkeresztiová Katarína
Field of study
Provoz a řízení letecké dopravyStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstitutions assigning rank
ústav letecké dopravyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této práce je navrhnout systém sběru a zpracování bezpečnostních dat založený na STAMP pro organizace údržby letadel. Na začátku práce byly identifikovány mezery ve sběru měkkých bezpečnostních dat. Dále pro účely bezpečnostní analýzy byl vybrán model se systémovým pohledem na provozní bezpečnost (STAMP). Poté byly procesy údržbové organizace namodelovány pomocí jazyka BPMN 2.0. Taktéž modely byly rozšířeny o artefakty založené na STAMP. Navržené řešení bylo úspěšně ověřeno interními daty od údržbové organizace. Toto řešení lze také použít k vývoji panelu ukazatelů bezpečnosti a vytvoření kompletního nástroje pro řízení provozní bezpečnosti založeného na Safety-II. The goal of this thesis is to propose safety data collection and processing system based on STAMP for maintenance, repair, and overhaul organizations. As first, gaps in soft safety data collection were identified. Next, STAMP systemic safety model was chosen for a safety analysis purposes. After that, MROs processes were modelled in BPMN 2.0 language extended by STAMP based artefacts. Proposed solution was successfully validated with internal soft data from an MRO organisation. The proposal solution can be used to develop safety dashboards and to create a complete Safety - II safety tool.
Collections
- Diplomové práce - 16121 [552]