Aplikace pro podporu kognitivních a vzdělávacích dovedností vývoje řeči pro děti s narušenou komunikační schopností
Application for enhancing cognitive and learning skills and encouraging speech development for children with communication impairment disability
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Hana Kozáková
Supervisor
Chludil Jiří
Opponent
Kučerová Barbora
Field of study
Webové a softwarové inženýrstvíStudy program
InformatikaInstitutions assigning rank
katedra softwarového inženýrstvíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato diplomová práce je zaměřena na návrh zábavné aplikace uzpůsobené předškolním dětem s narušenou komunikační schopností. Cílem aplikace je zlepšit kognitivní a učební dovednosti dětí a podpořit jejich rozvoj řeči. V průběhu této diplomové práce se moje zaměření zúžilo především na předškolní děti s vývojovou dysfázií. Práce zkoumá možná omezení z pohledu softwarového vývoje, analyzuje a navrhuje potřebné softwarové řešení: konečnou aplikaci - hru, včetně seznamu specifických nápadů (většinou UX/UI), které pomáhají přizpůsobit hru tak, aby lépe vyhovovala dětem s vývojovou dysfázií. Výsledkem je funkční prototyp hry a uživatelské testování prototypu předškolními dětmi s vývojovou dysfázií i bez vývojové dysfázie a učitelkami z mateřské školy This thesis is focused on how to design an entertaining application adjusted for preschool children with communication impairment disability, to enhance children's cognitive and learning skills and encourage speech development. During the work on this thesis, the focus narrowed, especially on preschool children with developmental dysphasia. The thesis analyses possible constraints from the view of software development, analyses appropriate software solutions and designs the final application - game, including the collection of specific features (mostly UX/UI) helping to adjust the game to suit better to children with developmental dysphasia. The outcome is a functional game prototype. Usability testing of the game prototype was done by preschool children with and without developmental dysphasia and by teachers from kindergarten.
Collections
- Diplomové práce - 18102 [1005]