ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Computer Graphics and Interaction
  • Master Theses - 13139
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Computer Graphics and Interaction
  • Master Theses - 13139
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Simulace sopečných erupcí

Simulation of volcanic eruptions

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Michael Očenášek
Supervisor
Sloup Jaroslav
Opponent
Berka Roman
Field of study
Počítačová grafika
Study program
Otevřená informatika
Institutions assigning rank
katedra počítačové grafiky a interakce



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato diplomová práce se věnuje návrhu a implementaci aplikace simulující chování tekoucí lávy v terénu. Návrh aplikace vychází z kombinace poznatků z existujících řešení na přidružená témata. Simulace probíhá za využití metody SPH pro simulaci kapalin a je implementovaná v jazyce C++. Grafická část aplikace je postavena na knihovně OpenGL. Simulace probíhá paralelně na CPU.
 
This master's thesis is devoted to designing and implementation of application which can simulate lava flow in terrain. Aplication design is based on combination of previously presented solutions on similar topics. The simulation uses SPH method to simulate lava flow and is implemented in C++. Graphical part of the aplication is build on the OpenGL library. The simulation utilizes parallel processing on CPU.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/87778
View/Open
PLNY_TEXT (4.488Mb)
PRILOHA (318.8Kb)
PRILOHA (34.31Mb)
PRILOHA (24.35Mb)
POSUDEK (218.5Kb)
POSUDEK (690.6Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 13139 [428]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV