Multimodální interakční zařízení pro sekundární úlohy při řízení vozidla
Multimodal interaction device for secondary tasks while driving
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Petr Jarušek
Vedoucí práce
Míkovec Zdeněk
Oponent práce
Malý Ivo
Studijní obor
Interakce člověka s počítačemStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra počítačové grafiky a interakcePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zameruje na multimodální interakci s infotainment systémem v aute, konkrétně kombinací konverzacního rozhraní s taktilním/haptickým ovládáním se zaměřením na starší řidiče. Hlavními cíli bylo zjistit, jestli fyzický ovladač dokáže usnadnit interakci s konverzačním asistentem v autě, zejména ve stresových situacích, a navrhnout ho. Návrh vznikl na základě analýzy chování starších řidičů při provádění sekundárních úkolů během řízení, jako je navigace nebo telefonování. Byly provedeny dvě iterace návrhu a kvalitativní studie k získání vhledu do potřeb a chování starších řidič a utvoření finálního prototypu ovladače. The thesis focuses on multimodal interaction with car infotainment system, more specifically combining conversational interface with tactile/haptic controls while focusing on older drivers. The main objectives were to find out whether a touchbased controller would ease the interaction with conversational assistant in a car, especially in stressful situations, and design it. The design was based on analysis of behaviour of older drivers while performing secondary tasks while driving such as navigation or making a phone call. Two iterations of both design and qualitative study were conducted to provide insight into needs and behaviour of older drivers and help to form a final prototype of the controller.
Kolekce
- Diplomové práce - 13139 [413]