ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Electromagnetic Field
  • Master Theses - 13117
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Electromagnetic Field
  • Master Theses - 13117
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dopplerovský radar pro měření rychlosti – funkční vzor

Velocity Measurement by Doppler Radar

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Matej Oravec
Supervisor
Vejražka František
Opponent
Kolář Jaroslav
Field of study
Rádiové systémy
Study program
Elektronika a komunikace
Institutions assigning rank
katedra elektromagnetického pole



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Použitie radaru ako palubného merača rýchlosti má oproti bežne využívaným metódam, založeným na priemere kolesa či satelitných systémoch určovania polohy, množstvo výhod. Umožňuje fungovanie i vtedy, keď satelitný signál nie je dostupný, a jeho fungovanie nie je ovplyvnené preklzovaním kolies či zmenami ich priemeru v čase. V rámci tejto práce je navrhnutý, realizovaný a testovaný radarový merač rýchlosti, založený na komerčnej FMCW radarovej doske. Je zhrnutá teória FMCW radaru a na jej základe je navrhnuté spracovanie signálu a použité zapojenie. Výsledné zariadenie je testované v rôznych podmienkach a nezanedbateľná časť je venovaná jeho presnosti.
 
Employing radar as an onboard speedometer could be advantageous when compared to more widespread methods based on a wheel diameter or GNSS. It offers functionality in environments where satellite signal is not available, and its performance is not influenced by wheel slipping, or development of a wheel diameter in time. In the scope of this thesis, a functional FMCW radar speedometer based on a commercial FMCW evaluation module is designated, realized, and tested. The theory behind FMCW radar is examined and based on that, the most suitable signal processing algorithm is developed. The resulting device is tested in various environments, and its performance is reviewed.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/87735
View/Open
PLNY_TEXT (26.47Mb)
PRILOHA (49.08Mb)
POSUDEK (511.5Kb)
POSUDEK (533.1Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 13117 [178]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV