Objektivní vyhodnocení vnímání jízdních vlastností vozidla
Objective evaluation of a vehicle handling quality perception
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Adam Konopiský
Supervisor
Liškář Petr
Opponent
Klusáček Ondřej
Study program
Kybernetika a robotikaInstitutions assigning rank
katedra řídicí technikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce se zabývá prolematikou objektivního vyhodnocování vnímání jízdních vlastností vozidla. Motivací pro tuto práci je najít korelaci mezi telemetrickými signály a subjektivním hodnocením řidiče. Tato práce by měla v budoucnu pomoci ve vývoji automobilových systémů jako je drive-by-wire a v přechodu k plně autonomním vozidlům. V úvodu se práce zabývá kritérii pro subjektivní hodnocení. Mapuje jednotlivé hodnotící škály, které se v minulosti používali nebo stále používají, jak v automobilovém, tak v leteckém průmyslu. Přichází s metodologií vyhodnocování jízdních vlastností, která vychází z upravené Cooper-Harper škály. V této práci je popsána implementace struktury programů, které jsou využity pro komunikaci mezi automobilovým simulátorem Live for Speed, Simulinkovým modelem a 6DOF platformou, která je k dispozici na ČVUT. Tyto programy nám umožnují kompletní sběr jízdních dat a jejich následnou analýzu. Poslední část je věnována samotnému testování na pohyblivé platfomě a vyhodnocení sesbíraných dat a subjektivních hodnocení. This bachelor thesis deals with the topic of an objective evaluation of a vehicle handling quality perception by the drivers. The motivation is to find a correlation between the telemetry signals and the subjective evaluation of the driver. It should help in the future advancement of systems such as drive-by-wire and in the transition to the fully autonomous cars. In the introduction, this thesis focuses on the criteria for subjective evaluation. It maps the rating scales used both in automotive and aircraft industry and develops a new methodology based on the modified Cooper-Harper scale. In this thesis is described an implementation of a framework used for the communication between a Live for speed car simulator, Simulink model, and 6DOF platform that is available at CTU. This framework allows a complete telemetry data acquisition and post-driving analysis. The final part deals with the testing on the 6DOF platform and evaluates the collected data and subjective rankings.
Collections
- Bakalářské práce - 13135 [476]