ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Civil Engineering
  • Department of Steel and Timber Structures
  • Master Theses - 11134
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Civil Engineering
  • Department of Steel and Timber Structures
  • Master Theses - 11134
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Posouzení únosnosti mostu v areálu Škoda Plzeň

The assesment of the steel bridge in Škoda factory

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Jakub Stejskal
Supervisor
Ryjáček Pavel
Opponent
Jermoljev David
Field of study
Konstrukce a dopravní stavby
Study program
Stavební inženýrství
Institutions assigning rank
katedra ocelových a dřevěných konstrukcí



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Obsahem této diplomové práce je stanovení zatížitelnosti Vn, Vr a Ve nosné konstrukce a pilířů ocelového silničního mostu v areálu Škoda Plzeň. Most je spojitý nosník o dvou polích o rozpětí 29,6 a 38,6 m a je v přímé. Příčný řez tvoří dva symetrické komorové nosníky, které jsou spojené příčníky. Mostovka je ortotropní s nespřaženou betonovou deskou. Pod mostem je železniční koridorová trať. Pro výpočet jsou použity metoda efektivních šířek a metoda redukovaných napětí.
 
The content of this master's thesis is an assessment of superstructure and pillars of steel road bridge in Škoda factory. The bridge is two span (29,6 m and 38,6 m) continuous beam horizontally and vertically straight. Cross section consist of two box girders connected by cross beams. Bridge deck is orthotropic with no interact concrete deck. The railway corridor is under the bridge. Effective width method and reduced stress method are used for the assessment.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/86800
View/Open
PLNY_TEXT (30.14Mb)
POSUDEK (69.81Kb)
POSUDEK (624.4Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 11134 [630]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV