Návrh přestavby vjezdové estakády k terminálu 2 na letišti Václava Havla
The design of reconstrucion of entrance bridge structure for Terminal 2 on Vávlav Havel airport
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Václav Bendík
Supervisor
Vráblík Lukáš
Opponent
Heřman Jakub
Field of study
Konstrukce a dopravní stavbyStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra betonových a zděných konstrukcíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato diplomová práce se zabývá návrhem přestavby vjezdové estakády k terminálu 2 na letišti Václava Havla z důvodu plánovaného rozšíření. Nejdříve je analyzován návrh nosné konstrukce s cílem minimalizovat práce a omezení v okolí. Finální varianta je posouzena z hlediska mezních stavů únosnosti a použitelnosti dle platných evropských norem včetně analýzy postupu výstavby. Ve výkresové části jsou rozkresleny jednotlivé varianty. Finální varianta obsahuje výkres předpínací výztuže a betonářské výztuže segmentu. This diploma thesis deals with the proposal of the reconstruction of the entrance elevated road to the terminal 2 at the Václav Havel airport due to the planned extension. First, the design of the supporting structure is analysed in order to minimize the work and restrictions in the surroundings. The final variant is assessed in terms of ultimate limit states and serviceability according to valid European standards, including the analysis of construction progress. In the drawing part are depicted individual variants. The final variant contains a drawing of prestressing reinforcement and concrete reinforcement segment.
Collections
- Diplomové práce - 11133 [460]