Je domácí vzdělávání rovnocennou alternativou k veřejnému školství? (Případ USA)
Is Homeschooling an Equal Alternative to Public Education? (US case)
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jaroslav Vorlíček
Vedoucí práce
Lorenzová Jitka
Oponent práce
Jirkovská Blanka
Studijní obor
Učitelství odborných předmětůStudijní program
Specializace v pedagogiceInstituce přidělující hodnost
oddělení pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této práce je najít odpověď na výzkumnou otázku, zdali je do-mácí vzdělávání rovnocennou alternativou standardnímu vzdělávání, které nabízí systém veřejného školství. Tohoto záměru je dosaženo za pomocí analýzy vybraných publikací, které se zabývají testování doma vzdělávané mládeže za pomocí standardizovaných testů SAT, ACT, ITBS a TAP, oproti kontrolní skupině tvořené žáky primárního a sekundárního školství v USA. Kromě rozboru dosažených výsledků v standardizovaných testech znalostí, je rovněž diskutována problematika deficitu socializace u doma vzdělávané mládeže. The aim of this thesis is to find the answer to the research que-stion whether home education is an equivalent alternative to stan-dard education offered by the public education system. This goal is achieved by analyzing selected publications dealing with testing home-educated youth using standardized SAT, ACT, ITBS, and TAP tests, as opposed to the US primary and secondary school control group. In addition to the analysis of achieved results in standar-dized knowledge tests, the issue of socialization deficit in home educated youth is also discussed.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1228]