Konverzační rozhraní pro sekundární úlohy během řízení vozidla
Conversational interface for secondary tasks while driving a car
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Lukáš Chvátal
Vedoucí práce
Míkovec Zdeněk
Oponent práce
Bureš Miroslav
Studijní obor
Interakce člověka s počítačemStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra počítačové grafiky a interakcePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá interakcí s palubním počítačem automobilu pomocí konverzačního rozhraní s ohledem na cílovou skupinu seniorů. Hlavním cílem této práce je analyzovat chování seniorů při plnění sekundárních úkolů pomocí konverzačního rozhraní při řízení a navrhnout toto rozhraní podle jejich potřeb. Tyto sekundární úkoly byly specifikovány v případech použití navigace a odesílání zpráv. Pro evaluaci navrženého low-fidelity prototypu konverzačního rozhraní byly provedeny dva experimenty v kvalitativní studii. Výsledkem byl finální návrh konverzačního rozhraní pro sekundární úlohy přizpůsobený starším řidičům a také poznatky ohledně jejich chování ve zkoumaných situacích. This thesis deals with interaction with car infotainment using a conversational interface with respect to the target group of older drivers. The main objective of this work is to analyse the behaviour of older drivers while performing secondary tasks using a conversational interface while driving and to design this interface according to their needs. These secondary tasks were specified in use-cases of navigation and message-sending. For evaluation of designed low-fidelity prototype of a conversational interface, two experiments in qualitative studies were conducted. The outcome was a final design of a conversational interface used to control secondary tasks by older drivers and also insights about their behaviour in these situations.
Kolekce
- Diplomové práce - 13139 [413]