ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Computer Graphics and Interaction
  • Master Theses - 13139
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Computer Graphics and Interaction
  • Master Theses - 13139
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Návrh moderního vysoko-úrovňového grafického API

Designing a modern high-level graphics API

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Roman Galajda
Supervisor
Sloup Jaroslav
Opponent
Felkel Petr
Field of study
Počítačová grafika
Study program
Otevřená informatika
Institutions assigning rank
katedra počítačové grafiky a interakce



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Příchod grafického, nízko-úrovňového grafického rozhraní Vulkan v roce 2016 přinesl pro developery příležitost využít vykreslovací a výpočetní schopnosti dnešních grafických karet na mnoha platformách a s vysokým výkonem. Pro jeho použití je ovšem třeba vynaložit značně větší úsilí, než pro jeho předchůdce OpenGL. Tato práce předkládá rozhraní, které zjednodušuje vývoj v porovnání s rozhraním Vulkan, pro které je nadstavbou, ale zároveň se snaží zachovávat jeho výhody. Jeho cíl je umožnit uživatelům vyjádřit svůj záměr bez přebytečných detailů, ale tak, aby nestálo v cestě mezi kódem a grafickým zařízením když je vysoký výkon a kontrola za potřebí. Toto rozhraní bylo navrženo, naimplementováno a porovnáno oproti OpenGL a Vulkan z hlediska výkonu, paměťových nároků a velikosti kódu.
 
The introduction of Vulkan, a low-level graphics API, in 2016 has presented an opportunity for developers to leverage the rendering and compute capabilities of modern graphics cards in a high performance, cross-platform manner. However, its use comes at significantly higher development costs compared to its high-level predecessor, OpenGL. This thesis presents an interface which aims to reduce those costs while maintaining the advantages of Vulkan, striking a balance in the level of abstraction it exposes. Building upon Vulkan to send commands to the graphics device, its goal is to allow the user to express intent without superfluous details and yet not stand in the way between the code and the hardware when high performance and control are needed. This interface has been designed, implemented and evaluated against both OpenGL and Vulkan in terms of performance, memory use and verbosity of code.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/86081
View/Open
PLNY_TEXT (1.310Mb)
PRILOHA (30.98Mb)
POSUDEK (131.5Kb)
POSUDEK (183.8Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 13139 [419]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV