Efektivita mezioblastního předávání letadel napojených na ATN Datalink
Efficiency of Inter-state Transition of Aircraft Connected to ATN Datalink
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Timotej Gavura
Supervisor
Pleninger Stanislav
Opponent
Strouhal Miloš
Field of study
Letecká dopravaStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstitutions assigning rank
ústav letecké dopravyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalárska práca analyzuje efektivitu procesu medzioblastného odovzdávania lietadiel napojených na Aeronautical Telecommunication Network (ATN) Datalink, identifikuje niektoré chyby v tomto procese a navrhuje možné riešenia. Prvá kapitola charakterizuje systém ATN Datalink, jeho využitie v podobe datalinkovej aplikácie Controller Pilot Data Link Communications (CPDLC) a správy slúžiace k prevodu dátového spojenia medzi strediskami. Druhá kapitola popisuje úspešné medzioblastné odovzdanie a štatisticky analyzuje počet pripojených lietadiel. Tretia kapitola analyzuje procesy, ktoré sa týkajú efektivity procesu. Jednotlivé procesy sú na záver vyhodnotené a prípadne im sú navrhnuté možné riešenia. My bachelor thesis analyses the process and the efficiency of inter-state transition of aircrafts connected to Aeronatuical Communication Network Datalink (ATN), identifies some possible errors in this process and suggests possible solutions. The first chapter characterises the ATN Datalink system, it's use in the form of the Controller Pilot Data Link Communications application (CPDLC) and messages used to transfer data between sectors. The second chapter describes successful inter-state transition and statistically analyzes the number of aircrafts connected. The third chapter analyses processes that are related to efficiency of this process. These processes are evaluated and possible solutions are suggested to these problems.
Collections
- Bakalářské práce - 16121 [708]