Špecifiká B2B marketingovej komunikácie v strojárenstve
Specifics of B2B Marketing Communication in Mechanical Engineering
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Patrícia Kalatová
Supervisor
Štěpánek Petr
Opponent
Daňková Leona
Field of study
Řízení a ekonomika průmyslového podnikuStudy program
Ekonomika a managementInstitutions assigning rank
oddělení veřejné správy a regionálních studiíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Predmetom bakalárskej práce je definovať špecifiká B2B marketingovej komuniká-cie v strojárenstve. Cieľom je analyzovať nástroje komunikačného mixu vybraného podniku s dôrazom na ich účinnosť v podniku. Prvá časť práce spracováva teoretic-ké východiská marketingovej komunikácie na B2B trhu a popisuje jednotlivé ná-stroje marketingovej komunikácie na tomto trhu. Druhá časť obsahuje analýzy ná-strojov komunikačného mixu a ich využívanie v praxi. Posledná časť na základe vý-sledkov z analýz navrhuje kroky k zlepšeniu marketingovej komunikácie podniku. The goal of the bachelor thesis is to define Specifics of B2B Marketing Communi-cation in Mechanical Engineering. The aim is to analyse the communication mix tools of the selected company with an emphasis on their effectiveness in the company. The first part of the thesis deals with the theoretical basis of marketing communication on the B2B market and describes individual tools of marketing communication in this market. The second part contains analysis of communica-tion mix tools and their use in practice. The last part, based on the results of the analyses, suggests steps to improve the company's marketing communication.