Zobrazit minimální záznam

System for impact detection for a racing go-kart



dc.contributor.advisorJirovský Václav
dc.contributor.authorJan Midrla
dc.date.accessioned2019-09-03T13:51:40Z
dc.date.available2019-09-03T13:51:40Z
dc.date.issued2019-08-29
dc.identifierKOS-765083971005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/85166
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá systémem detekce nárazu používaným v motokárovém sportu. Aktuální systém dokáže zaznamenat pouze jeden nepovolený náraz a je ovlivňován mnoha faktory. Cílem této práce bylo analyzovat aktuální systém a jeho ovlivňující faktory. Následně vypracovat vlastní návrh řešení systému detekce nárazu. Byl vyroben reálný zkušební model, na kterém byly testovány různé komponenty a stavy aktuálního systému. Při těchto zkouškách byly využity zařízení ve škole. Praktickou zkouškou bylo zjištěno, že se jedná o téměř elastický náraz mezi dvěma motokárami. Na aktuální systém detekce má velký vliv typ svorek, kterými je stažen deformační prvek. Dále je systém ovlivňován druhem použití nárazníku, teplotou a liší se při jízdě za mokra a za sucha. Nakonec byl navržen vlastní systém detekce nárazu, který je založen na principu ohybu nosníku, vyhodnocován tenzometrickým snímačem.cze
dc.description.abstractDiploma thesis is concerned with an analysis of impact detection system in karting sport. The system can identify just one unsporting impact and is influenced many factors. The task of the thesis was to analyse actual system and what is it influence by. Then create own design of detection system of impact. Real testing model was created, and different parts were tested in different conditions. In those tests were used machines at university. Thanks to practical test was found out, that impact between two karts have almost elastic character. It was found, that big influence on actual detecting system has type of hook clamps, manufacturer of bumper, temperature and also difference between wet and dry condition. In the end the own design of detection system was made, it works on principle bending beam and detection with strain gauge.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectmotokárycze
dc.subjectnárazcze
dc.subjectsystémcze
dc.subjectdetekcecze
dc.subjectnárazníkcze
dc.subjectkartingeng
dc.subjectimpacteng
dc.subjectsystemeng
dc.subjectdetectioneng
dc.subjectbumpereng
dc.titleSystém detekce nárazu v předním nárazníku motokárycze
dc.titleSystem for impact detection for a racing go-karteng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeZáruba Petr
theses.degree.disciplineDopravní, letadlová a transportní technikacze
theses.degree.grantorústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelcze
theses.degree.programmeStrojní inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam