Biomechanika krční páteře
Biomechanics of vertebral spine
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Aleš Kočvara
Supervisor
Daniel Matej
Opponent
Cvrček Ladislav
Field of study
Technologie, materiály a ekonomika strojírenstvíStudy program
Výroba a ekonomika ve strojírenstvíInstitutions assigning rank
ústav mechaniky, biomechaniky a mechatronikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Novodobé onemocnění zvané "techneck" postihuje krční páteř a vzniká v důsledku nadměrného používáni mobilních zařízení. V závažných případech je u některých pacientů potřeba provést diskektomii a zavést meziobratlovou fůzi. V této práci se věnujeme určení maximální zatížení meziobratlového disku a posouzení vhodnosti materiálu pro konstrukci meziobratlové rozpěrky. S použitím matematického modelu jsme určili zatížení jednotlivých segmentů krční páteře při maximální izometrické kontrakci odpovídajících svalů. Určili jsme, že nejvíce zatíženým segmentem je C3/C4. Zjistili jsme, že meziobratlová rozpěrka z titanové slitiny Ti6Al4V má koeficient bezpečnosti výrazně vyšší (více než 10), než je požadováno. Jeli rozpěrka vyrobena z materiálu PEEK je koeficient bezpečnosti méně než 2. A modern disease called "techneck" affects the cervical spine and results from excessive use of mobile devices. In severe cases, some patients require discectomy and intervertebral fusion. In this work we focus on determining the maximum load of intervertebral disc and assessing the suitability of the material for the construction of the fusion cage. Using a mathematical model, we determined the load of individual cervical spine segments at maximum isometric contraction of the corresponding muscles. We have determined that the most loaded segment is C3 / C4. We have found that the titanium fusion cage has safety coefficient significantly higher (more than 10) than required. If the fusion cage is made of PEEK, the safety coefficient is less than 2.
Collections
- Bakalářské práce - 12105 [226]