Návrh řídicího algoritmu pohonu hybridního vozidla
Proposal of parallel hybrid electric vehicle control unit design
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Petr Kohel
Vedoucí práce
Toman Rastislav
Oponent práce
Morkus Josef
Studijní obor
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce v první řadě zpracovává přehled specifických funkcí a možností řízení hybridních vozidel. Následně je v práci navrhnuta heuristická řídicí strategie pro paralelní hybridní vozidla, která využívá sub-optimální numerickou metodu pro výpočet parametru dělení toku výkonu mezi pohonné jednotky. Na jejím základě je v programu Matlab/Simulink vytvořen modulární řídicí algoritmus, který je propojen s modelem vozidla vytvořeným v simulačním prostředí GT-ISE. Nakonec je prezentováno několik testů řídicího algoritmu, které demonstrují úsporu paliva řízených modelů hybridního vozidla ve srovnání se stejnými vozidly vybavenými pouze konvenčním pohonem. The thesis compiles the overview of the specific functions and control strategies for hybrid electric vehicles in the first place. After that, the heuristic control strategy for parallel hybrid vehicle is proposed. A control strategy uses additionally sub-optimal numeric control method to calculate power split ratio. Based on the proposed control strategy, the modular control algorithm in Matlab/Simulink is developed and consequently connected to the vehicle model created in GT-ISE environment. At the end of a thesis, several tests are presented. Tests demonstrate fuel consumption reduction of controlled hybrid electric vehicle models in compare to similar vehicles equipped only with conventional powertrain.
Zobrazit/ otevřít
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [451]