Adaptabilní kompozitový absorbér
Adaptive Composite Absorber
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Martin Kolenčík
Vedoucí práce
Vašíček Michal
Oponent práce
Zámečníková Tereza
Studijní obor
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práca sa zaoberá simulačným skúmaním vlastností absorbéru z vláknového kompozitu a vplyvom rôznych spôsobov deformácie absorbéru pri nárazových dejoch. V prvej časti sa validuje konečno-prvkový model podľa výsledkov z pádovej skúšky. Na základe tohto modelu sa potom vyhodnocuje vplyv rôznych spôsobov deformácie pomocou rezacej hlavy na deformačnú charakteristiku absorbéru. Cieľom je navrhnúť absorbér, ktorý je adaptívny – dokáže zmeniť svoju nárazovú odolnosť v závislosti na podmienkach nárazového deja. Toto je zabezpečené pomocou rezacej hlavy. Z navrhnutého konceptu je potom zostavený konečno-prvkový model, ktorý je simulačne overený pomocou softvéru PAM-CRASH. This thesis deals with the simulation of fibre composite absorber properties and influence of different ways of crushing during the impacts. In the first part there is a validation of finite element model with results from drop test. Based on these results, an influence of different ways of crushing by cutting head is interpreted. The aim is to develop an absorber which is adaptive – it can change its crashworthiness depending on conditions of an impact. This is ensured by a cutting head. The finite element model is designed based on this concept to simulate an impact in PAM-CRASH.
Zobrazit/ otevřít
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [451]