ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Master Theses - 12120
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Master Theses - 12120
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Koncepční návrh konstrukce motocyklu s konvenčním i elektrickým pohonem.

Conceptual design of motorcycle construction with conventional and electric drive.

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Martin Horčík
Supervisor
Pakosta Jiří
Opponent
Lukáš Daniel
Field of study
Dopravní, letadlová a transportní technika
Study program
Strojní inženýrství
Institutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Výstupem z dalšího textu je návrh možného řešení uložení dvou variant systému pohonů do jednotného základního dílu nosného rámu motocyklu. Byla vypracována rešerše v oblasti motocyklů konvenčních a elektrických. Spalovací motor byl určen požadavkem zadavatele a k němu byly následně vybrány vhodné komponenty pohonu elektrického. Návrh je doplněn o CAD model první iterace návrhu nového stroje splňujícího zvolené okrajové podmínky. Navržený rám byl podroben základní strukturní a modální analýze za účelem ověřit jeho vlastnosti. Byla vypracována návrhová výkresová dokumentace znázorňující základní polohy komponent pohonu v jednotlivých variantách návrhu, jejich montážní body a základní vnější rozměry navržených dílů.
 
The following text describes the process of conceptual design and suggestion of one of many possible solutions for construction of motorcycle with possibility of equipping it with two propulsion systems, while only one unified basic structural frame part is used with minimal modifications. Research was made in order to compare existing solutions of frames used in motorcycles with internal combustion engine and electric drive. The internal combustion engine, which is used was determined by the submitter, components of electric drive were chosen as alternative to the engine. The thesis also contains CAD model which shows possible solution of first iteration of the designed motorcycle. The CAD model was used for basic structural and modal analysis. The model is shown in appended technical drawings, that are focused to show position of propulsion system components and places used to attach them to the frame.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/84964
View/Open
PLNY_TEXT (15.09Mb)
PRILOHA (1.558Mb)
PRILOHA (476.6Kb)
PRILOHA (313.0Kb)
PRILOHA (123.7Kb)
PRILOHA (28.17Mb)
PRILOHA (793.1Kb)
PRILOHA (48.03Mb)
POSUDEK (631.0Kb)
POSUDEK (961.9Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 12120 [456]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV