Koncepční návrh konstrukce motocyklu s konvenčním i elektrickým pohonem.
Conceptual design of motorcycle construction with conventional and electric drive.
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Martin Horčík
Supervisor
Pakosta Jiří
Opponent
Lukáš Daniel
Field of study
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudy program
Strojní inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Výstupem z dalšího textu je návrh možného řešení uložení dvou variant systému pohonů do jednotného základního dílu nosného rámu motocyklu. Byla vypracována rešerše v oblasti motocyklů konvenčních a elektrických. Spalovací motor byl určen požadavkem zadavatele a k němu byly následně vybrány vhodné komponenty pohonu elektrického. Návrh je doplněn o CAD model první iterace návrhu nového stroje splňujícího zvolené okrajové podmínky. Navržený rám byl podroben základní strukturní a modální analýze za účelem ověřit jeho vlastnosti. Byla vypracována návrhová výkresová dokumentace znázorňující základní polohy komponent pohonu v jednotlivých variantách návrhu, jejich montážní body a základní vnější rozměry navržených dílů. The following text describes the process of conceptual design and suggestion of one of many possible solutions for construction of motorcycle with possibility of equipping it with two propulsion systems, while only one unified basic structural frame part is used with minimal modifications. Research was made in order to compare existing solutions of frames used in motorcycles with internal combustion engine and electric drive. The internal combustion engine, which is used was determined by the submitter, components of electric drive were chosen as alternative to the engine. The thesis also contains CAD model which shows possible solution of first iteration of the designed motorcycle. The CAD model was used for basic structural and modal analysis. The model is shown in appended technical drawings, that are focused to show position of propulsion system components and places used to attach them to the frame.
Collections
- Diplomové práce - 12120 [452]