Návrh a výroba přípravku pro uchycení únavových těles při pokročilých zpúsobech dokončování
Design and manufacturing of clamping fixture for fatigue test bars during advandced finishing technologies
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Aleš Cimr
Vedoucí práce
Pitrmuc Zdeněk
Oponent práce
Pala Zdeněk
Studijní obor
Výrobní a materiálové inženýrstvíStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav technologie obrábění, projektování a metrologiePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zabývá dokončovacími technologiemi obrábění a jejich vlivem na únavové vlastnosti materiálů používaných na rotační součásti leteckých motorů. Jednotlivé technologie jsou nejprve rozděleny podle principu a následně podrobněji popsány. Dále jsou analyzovány technické normy pro zkoušení kovů, z nichž jsou vybrána běžně používaná zkušební tělesa a vytvořen jejich přehled. Praktická část je věnována návrhu přípravku k uchycení zkušebních těles za účelem ověření vlivu dokončovacích operací na vysokocyklovou únavu, dále tvorbě výkresové a výrobní dokumentace a samotné prototypové výrobě. The diploma thesis is concerned in part finishing technologies and their influence on fatigue properties of materials used on rotary components of aircraft engines. The particular technologies are at first divided according to the principle and then dsribed in detail. Subsequently, technical standards describing metals testing are analyzed, from which the commonly used test specimens are chosen and their overview is created. The practical part is devoted to the design of the fixture for fixation of test specimens for the purpose of verification the effect of finishing technologies on high-cycle fatigue, and also creation of drawing and production documentation and prototype production itself.
Kolekce
- Diplomové práce - 12134 [245]