Návrh vypružení jednonápravového podvozku kolejového elektrobusu
A design of the suspension of one-axle bogie of the electric rail-bus
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Patrik Staněk
Supervisor
Kolář Josef
Opponent
Zelený Vojtěch
Field of study
bez oboruStudy program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této bakalářská práce je návrh vypružení jednonápravového podvozku kolejového elektrobusu. Odůvodnění použití vybraného druhu vypružení. Rozbor silových účinků působících na vypružení s uvažováním statických i dynamických účinků. Samotný návrh vypružení ze dvou různých materiálů. Závěr práce porovnává oba použité materiály. The main aim of this bachelor thesis is an concept of a springing for single-axle bogie of electric railbus. An explanation of the chosen type of springing. An analysis of the force effects which acting on the spring with consideration static and dynamic effects. The actual concept, made from two different materials. The end of my thesis provides a comparison of both of the materials used.
Collections
- Bakalářské práce - 12120 [297]