Brzdový systém osobního železničního vozu pro rychlost do 200 km/h
A brake system of a passenger rail wagons for speeds up to 200 km/h
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Michal Kuneš
Supervisor
Kolář Josef
Opponent
Pechar Stanislav
Field of study
Konstruování podporované počítačemStudy program
StrojírenstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalářská práce se zabývá návrhem adhezní elektropneumatické kotoučové brzdy pro osobní kolejový vůz pro rychlost do 200 km/h. Rešerše je zaměřena na popis základních principů brzdění železničních vozidel a porovnání čtyř různých brzdových systémů DAKO, jenž jsou vzájemně porovnány v odlišnostech konceptu konstrukce a popsána funkčnost klíčových komponent brzdového systému. Podle zadaných parametrů brzdového systému DAKO pro osobní kolejový vůz pro rychlost do 200 km/h jsou vypočteny základní parametry kotoučové brzdy při rychločinném zabrzdění vozu na požadované zábrzdné vzdálenosti. The bachelor thesis deals with the design of the adhesion electro pneumatic disc brake for passenger rail wagon for speeds up to 200 km/h. The research is focused on a description of basic principles of railway vehicles braking and a comparison of the four different types of DAKO brake systems, which are mutually compared in differences in the construction concept and the functionality of key components of the brake system is described. The basic parameters of the disc brake are calculated according to the set parameters of the DAKO brake system for a passenger rail wagon for speeds of up to 200 km/h, when the vehicle is braked to the required braking distance.
Collections
- Bakalářské práce - 12120 [287]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Modelování a návrh řízení systému ABS
Author: Tomáš Veselý; Supervisor: Haniš Tomáš; Opponent: Kuře Matěj
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-10)Cílem této práce je rozšířit model dvoustopého vozidla o komponenty brzdné soustavy a navrhnout alogoritmy řízení brždění kol. Práce srovnává dnes běžně používaný koncept, kterým jsou hydraulické brzdy, s nově vzikajícími ... -
Studie řešení brzdy pro vozy metra
Author: Lhotan Radek; Supervisor: Kolář Josef; Opponent: Pechar Stanislav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-23)Předmětem této práce je návrh kotoučové adhezní elektropneumatické brzdy pro vůz metra. Rešerše je zaměřena na srovnání dvou různých elektropneumatických brzdových systémů. Zde jsou popsány funkce jednotlivých komponent, ... -
Důsledky snižování odporů nákladních automobilů pro brzdové a zpomalovací systémy vozidel
Author: Martin Macánek; Supervisor: Emrich Miloslav; Opponent: Pohořelský Luděk
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-29)Tato diplomová práce se zabývá důsledky snižování jízdních odporů nákladních vozidel pro brzdové a odlehčovací systémy vozidel. V teoretické části jsou zkoumány jízdní odpory a legislativa nákladních automobilů a jejich ...