ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Designing and Machine Components
  • Bachelor Theses - 12113
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Designing and Machine Components
  • Bachelor Theses - 12113
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Možnosti aplikace tolerančních základen v automotive

Application Possibilities of Tolerance Bases in Automotive

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Kamil Tureček
Supervisor
Petr Karel
Opponent
Starý František
Field of study
bez oboru
Study program
Teoretický základ strojního inženýrství
Institutions assigning rank
ústav konstruování a částí strojů



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Předmětem této bakalářské práce je analýza možností tolerování v automotive. Práce se zaměřuje na porovnání metod ustavení a tolerování dle norem ISO 5459:2011, respektive ISO 1101:2017 a systému RPS dle normy VW 01055:2017. Dílčím cílem je praktická aplikace obou metod na zvolenou součást automobilu. Výsledkem je hodnocení a shrnutí výhod a nevýhod, doplněné komentáři z praxe. Hlavním přínosem práce je předání informací z technického vývoje automobilů, především z hlediska alternativní metody ustavení a tolerování součástí.
 
The main subject of this thesis is the analysis of aplication posibilities of tolerance bases in automotive. Thesis focuses mainly on comparison of ISO 5459:2011, respectively ISO 1101:2017 and Reference Point System defined by VW 01055:2017. Next goal is to apply both methods on chosen automotive part. Result of the thesis is the handover of informati-on from technical automotive development, especially in terms of alternative tolerancing methods.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/84708
View/Open
PLNY_TEXT (9.447Mb)
PRILOHA (843.2Kb)
PRILOHA (283.0Kb)
POSUDEK (364.9Kb)
POSUDEK (222.0Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 12113 [327]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV