Návrh a verifikace metod hodnocení pilotních schopností a dovedností v EBT
Design and Verification of Methods for Pilot Skills Evaluation in EBT
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Mario Šafárik
Vedoucí práce
Socha Vladimír
Oponent práce
Štumbauer Oldřich
Studijní obor
Provoz a řízení letecké dopravyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předmětem diplomové práce s názvem "Návrh a verifikace metod hodnocení pilotních schopností a dovedností v EBT" je přiblížení problematiky leteckého výcviku v civilním letectví a na základě získaných naměřených parametrů z výzkumného vzorku dobrovolně přihlášených třiceti uchazečů zvážení možného zavedení nových metod výcviku s důrazem kladeným na prvotní výcvik začínajících pilotů. Měřené parametry zahrnují data z průběhů absolvovaných letů na trenažéru a fyziologická data, ze kterých byla pro účely vyhodnocení zvolena konkrétně data z naměřené srdeční činnosti. Pro statistickou analýzu dat byl využit shlukovací algoritmus DBSCAN, jenž umožnil analyzovat všechny čtyři měřené manévry. Konkrétně jde o horizontální přímočarý let, horizontální zatáčku o 360° a stoupavou a klesavou zatáčku o 180°. Z výsledků vyplývá, že existuje určitý prostor pro využití data-driven výcviku, což by do budoucna při správném přístupu mohlo přinést změnu ve výcviku začínajících pilotů. This thesis titled "Design and Verification of Methods for Pilot Skills Evaluation in EBT" is aimed towards introducing the problematics of pilot training in the civil aviation industry. The aim is to consider whether there is any room for improvement in general aviation training procedures, especially for newcomer future pilots. To aid this topic, data collected in the past were used. With the help from this data set which included flight performance recordings and physiological measurements of all thirty subjects who volunteered for this experiment, I was able to gather the necessary data to reach a conclusion. For data analysis a clustering algorithm called DBSCAN was used, which lead to separation of all the four maneuvers that had been flown on the flight simulation device. These four maneuvers consisted of straight and levelled flight, horizontal 360° turn and climbing and descending 180° turn. Achieved results lead to a conclusion, that there is room for improvement and also room for possible implementation of data-driven training, which could be the correct way to utilize for future beginner pilots.
Kolekce
- Diplomové práce - 16121 [554]