Zvýšení kapacity dráhového systému na LKPR pomocí paralelní dráhy 06R/24L
Increasing Runway System Capacity at LKPR with the Parallel Runway 06R/24L
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Šárka Hájková
Vedoucí práce
Kraus Jakub
Oponent práce
Matějka Lukáš
Studijní obor
Provoz a řízení letecké dopravyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předmětem diplomové práce je popis kapacity letiště se zaměřením na kapacitu dráhového systému s faktory, které ji ovlivňují, a představení budoucí paralelní dráhy 06R/24L na LKPR, ať už z technického či kapacitního hlediska. Pro výpočet kapacity dráhového systému jsou představeny metody jak pro současnou jednu RWY, tak pro budoucí paralelní systém drah. Kapacita současného stavu dráhového systému na LKPR je určena na základě vytvořeného programu podle Blumsteinova modelu. Nakonec je spočítána samotná kapacita paralelních drah pomocí FAA Airfield Capacity Modelu a zhodnocen vliv paralelní dráhy na kapacitu letiště. The subject of this Master's thesis is to describe an airfield capacity, especially a capacity of a runway system with factors affecting it and also to present the future parallel runway 06R/24L at LKPR from the technical and capacity point of view. Another objective of the thesis is to describe different means of determining the runway system capacity for the current single runway and the future parallel runways as well. The current single runway capacity at LKPR is calculated by a created program based on Blumstein model. Finally, the capacity of the parallel runways is calculated by the FAA Airfield Capacity model as well as the effect of the parallel runway on the airport's capacity is evaluated.
Kolekce
- Diplomové práce - 16121 [554]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Provozní kapacity letiště Pardubice
Autor: Vávra Vlastimil; Vedoucí práce: Kraus Jakub; Oponent práce: Teichmann Dušan
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-01-16)Předmětem diplomové práce "Provozní kapacity letiště Pardubice" je analýza stavu současné provozní kapacity letiště, vytvoření ročního přehledu dostupných kapacit, analýza vlivu jednotlivých jevů ovlivňujících dráhovou ... -
Total ownership-cost estimation of operating current and future high-capacity vehicles in current infrastructure
Autor: Kshitij Soni; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-02-11)Total ownership-cost estimation of operating current and future high-capacity vehicles in current infrastructure -
Obchod s přeshraničními kapacitami v Evropě
Autor: Kürthy Attila; Vedoucí práce: Krejcar Rostislav; Oponent práce: Sokol Radoslav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-01-09)Cílem této práce bylo popsat fungování trhu s elektřinou se zaměřením především na obchod s přeshraničními kapacitami v propojené evropské soustavě. Větší pozornost je věnována integračním procesům denních trhů s elektřinou ...