Platforma pro soutěže AI agentů
Platform for AI Agent Competitions
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Ondřej Vaniš
Supervisor
Bernhauer David
Opponent
Jelínek Roman
Field of study
Webové a softwarové inženýrstvíStudy program
InformatikaInstitutions assigning rank
katedra softwarového inženýrstvíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá návrhem a vytvořením platformy pro soutěžení AI agentů v tahových strategických hrách. Pro řešení byla zvolena klient--server architektura. Kód AI agenta běží na straně klienta a připojuje se k hernímu serveru přes síť. Průběh hry je řízen skrze události posílané prostřednictvím protokolu WebSocket. Herní server běží v runtime prostředí Node.js. Na hře Othello byla otestována funkčnost platformy a bylo ukázáno, že Node.js je dostačující řešení pro obsluhu až 180 současně připojených dvojic agentů. Byla demonstrována lineární závislost celkové doby běhu v závislosti na počtu souběžných spojení pro hry s konstantní časovou složitostí na zpracování jednoho tahu. Bylo předvedeno, že implementované řešení je postačující pro pořádání jednoduchých tahových her. This thesis focuses on the design and creation of a platform for competing AI agents in turn-based strategy games. The solution is based on the client--server architecture. The code of the AI agent runs client-side and connects to the game server via a network. The course of a game is managed by events sent via the WebSocket protocol. The game server runs in Node.js runtime environment. The functionality of the platform was tested on game Othello. It was shown that Node.js is sufficient solution for managing up to 180 simultaneously connected pairs of agents. A linear dependence of total match time was demonstrated, depending on the number of simultaneous connections for games with constant time complexity for the processing of a single turn. It was also shown that the implemented solution is satisfactory for simple turn-based games.
Collections
- Bakalářské práce - 18102 [1724]