Problémy začínajících učitelů odborného výcviku
Problems of Beginning VET Teachers
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Martin Fryč
Supervisor
Mynaříková Lenka
Opponent
Jirkovská Blanka
Field of study
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudy program
Specializace v pedagogiceInstitutions assigning rank
oddělení pedagogických a psychologických studiíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Předmětem bakalářské práce jsou nejčetnější problémy začínajících učitelů odborného výcviku na začátku jejich profese učitele. Práce je dělena do dvou částí. Teoretická část objasňuje a přibližuje, vzhledem ke studiu odborné literatury, nejčastější problémy začínajících učitelů odborného výcviku a hodnotí tyto problémy podle kritérií rámce profesních kvalit učitele. Praktická část obsahuje ohlédnutí za vlastními zkušenostmi, dotazníkové šetření pro učitele odborného výcviku a vyhodnocení tohoto šetření o dané problematice. Vzhledem k výsledkům tohoto šetření v kombinaci s vlastními zkušenostmi rozebírá nejčastější problémy začínajících učitelů, přibližuje jejich možná řešení a srovnává problémy začínajících a zkušených učitelů. The subject of the bachelor’s thesis is “problems of beginners in teaching vocational training at the beginning of their career”. The thesis is divided into two parts, the theoretical part shows and explains the most common issues of beginners in teaching vocational training in reference to professional literature and evaluates the issues according to criteria of teacher professional quality frame. The practical part contains overlook of self experience, a survey (in the form of a questionnaire) of teachers of vocational training and evaluation of the survey. In correspondence to the results of the survey and in combination of self experience, it analyzes the most common issues of beginners in teaching of vocational training, approaching their possible solutions and compares the problems of experienced teachers to beginners.
Collections
- Bakalářské práce - 32151 [1228]