Systém pro detekci problémů na trase šifrovací hry
Detecting problems in outdoor cypher games
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Barbora Eliášová
Supervisor
Klouda Karel
Opponent
Kalvoda Tomáš
Field of study
Znalostní inženýrstvíStudy program
InformatikaInstitutions assigning rank
katedra aplikované matematikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Práce se zabývá analýzou dat z průchodů šifrovacimi hrami firmy Cryptoma-nia. Popisuje velké šifrovaci hry a šifry, které jsou během těchto her využivány. Dále mapuje způsoby, které lze ke klasifikaci šifer využit. Věnuje se analýze, kterou provádi Tomáš Kuča na statek.seslost.cz a jejich využiti pro účast-niky šifrovacich her. Definuje pojmy složitost, obtižnost a pracnost. Samotná analýza dat se věnuje hrám firmy Cryptomania Avraham Hrashalom, Fantom Brna a Ztracené židovské město. Doba řešeni jednotlivých šifer byla spojena s počtem nápověd, které týmy k řešeni využily. Výsledná hodnota definuje obtižnost šifry. Dále bylo přiřazeno ohodnoceni každému týmu. Kombinaci těchto hodnot shrnuje shluková analýza, která detekuje skupiny navzájem si podobných týmů. The thesis grasps analysis of data created during puzzlehunts made by Cryptomania. It describes big cipher games and ciphers, that are used. Further off, it covers different possibilities of cipher classfication. It presents data analysis made by Tomáš Kuča and it's benefit to cipher games players. His webpage called statek.seslost.cz classifies data from big cipher games. The thesis defines terms difficulty, complexity and time intesity. Data analysis itself examines Cryptomania puzzlehunts Avraham Hrashalom, Fantom Brna and Ztracené židovské město. Duration of cipher solving was combined with number of hints taken. The information was used to create a value that defines difficulty of the cipher. Further, every team got a rating as well. Cluster analysis uses these information to identify groups of similar teams.
Collections
- Bakalářské práce - 18105 [295]