ROZHRANÍ
HUMAN MACHINE INTERFACE
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Petr Pavčo
Supervisor
Karel Marian
Opponent
Míkovec Zdeněk
Field of study
Průmyslový designStudy program
DesignInstitutions assigning rank
ústav designuRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem diplomové práce je návrh uživatelského rozhraní autonomního vozidla Audi Aicon. Téma jsem si vybral pro jeho současnost a potenciál na poli UI/UX. Největší otázkou je bezpečnost a důvěra. Autonomnímu systému musíme svěřit náš život a pokud se bude chovat nepředvídatelně, neuděláme to. S tím souvisí zpětná vazba, míra komunikace a upozorňování a uživatelské rozhraní. The goal of this master thesis is to design an User Interface of autonomous car dashboard Audi Aicon. I choose the topic for current UI/UX issues which driverless cars face today. The biggest ones are safe and trust. We have to entrust our lives them, and if it behaves unpredictably, we won't do it. Confidence in the autonomous system depends on the level of notifying, communication, feedback, and user interface.
Collections
- Diplomové práce - 15150 [130]