Stanovení vlivu nových návrhů ulic na městské dopravní toky pomocí počítačové simulace
Estimating Impact of New Street Designs on Urban Traffic Flows by Computer Simulation
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Aleksandra Pravednikova
Supervisor
Fiedler David
Opponent
Lekeš Vojtěch
Study program
Softwarové inženýrství a technologieInstitutions assigning rank
katedra počítačůRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
V této práci, my vyhodnocujeme dopad strategii urbanistického plánování v Praze za použití multi-agentního simulačního frameworku velkého měřítka Agentpolis. Ve spolupráci s Fakultou architektury z TU Delft jsme zvolili konkrétní návrh ulic, založený na již existujícím projektu, a přizpůsobili jsme ho jedné z pražských čtvrti. V tomto zvoleném scénáři jsme snížili maximálně povolenou rychlost a zakázali provoz aut v konkrétních ulicích. Po úpravách Agentpolisu s ohledem na zvolený scénář, provedli jsme dopravní simulaci celého města Prahy s upravenou silniční síti, a obdrželi jsme data o hustotě dopravního toku a zpoždění cest. Porovnání dat před a po úpravách ukázalo, že se hustoty dopravních toku lehce zvedly ve vybrané čtvrti, a že se objevily cestovní zpoždění. Nicméně, nevznikly nové zácpy, a více než 60% cest bylo zpožděno o méně než 5 minut. Zvolený scénář otestoval pouze jeden krok z potřebných několika etap, které vedou ku pohodlnějšímu městu na život. In this work, we evaluate the impact of an urban planning strategy in Prague using a multi-agent large-scale simulation framework Agentpolis. In collaboration with the Faculty of Architecture at TU Delft, we have selected a specific street design based on the already existing project and adapted it for one of the Prague’s districts. This selected scenario reduced the maximum allowed speed and banned traffic on specified streets. Through adjusting Agentpolis to the selected scenario, we performed a traffic simulation of the whole city of Prague with the modified road network and obtained the data about traffic density and travel delays. The comparison of data before and after modifications has shown a slight increase in traffic densities in the selected district and the emergence of travel delays. However, no additional congestion has appeared, and more than 60% of travel delays are under 5 minutes. The selected scenario has been testing only one step of required several stages to make a city more livable and comfortable.
Collections
- Bakalářské práce - 13136 [1125]