ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta informačních technologií
  • katedry
  • katedra aplikované matematiky
  • Diplomové práce - 18105
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta informačních technologií
  • katedry
  • katedra aplikované matematiky
  • Diplomové práce - 18105
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Učení přistávání samořiditelných letadel

Learning to land

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Matúš Tóth
Vedoucí práce
Maldonado Lopez Juan Pablo
Oponent práce
Starosta Štěpán
Studijní obor
Znalostní inženýrství
Studijní program
Informatika
Instituce přidělující hodnost
katedra aplikované matematiky



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Táto práca sa zaoberá problematikou umelej inteligencie zameranej na pristávanie dopravného lietadla Boeing 737-800. Ako simulačné prostredie využíva X-Plane 11 a na základe dát extrahovaných z tohoto simulátora natrénujeme rôzne modely zachytávajúce dynamiku letu počas pristávania. Jednotlivé modely optimalizujeme a porovnávame, ako presne dokážu spomínanú dynamiku reprezentovať. Tieto modely využívame na efektívne natrénovanie agentov pomocou učenia so spätnou väzbou pomocou metódy krížnej entropie využitím troch rôznych odmeňovacích funkcií. Cieľom tohoto trénovania je naučiť agentov s lietadlom pristáť. Agentov optimalizujeme vzhľadom na odmeňovacie funkcie a na záver vyberieme troch elitných agentov, ktorých otestujeme naspäť v prostredí X-Plane. Výstupom je zhodnotenie ako úspešní elitní agenti sú vzhľadom na podmienky bezpečného a stabilizovaného pristátia a vyvodenie záveru, či by umelá inteligencia mohla nahradiť pilota.
 
This work is concerned with the issue of autonomous landing of airliner Boeing 737-800. As the simulation environment, X-Plane 11 is used, and based on the data obtained from this simulator, we develop various models capturing flight dynamics during landing. We optimize each model and compare how accurately they represent the dynamics. These models are utilized for training policy effectively using reinforcement learning algorithm with cross entropy method and three different reward functions. The aim of this training is to teach the aircraft to land. The agents are optimized according to reward functions and in the end we select three elite agents that we test back in the X-Plane environment. The outcome of this evaluation is how successful the elite agents are with regard to the conditions of safe and stabilized approach and conclusion, whether the pilot could be replaced by the artificial intelligence.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/82689
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (2.560Mb)
POSUDEK (134.8Kb)
POSUDEK (139.8Kb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 18105 [203]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV