Elektromobilita v Praze
Electromobility in Prague
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Štefan Kecskes
Vedoucí práce
Starý Oldřich
Oponent práce
Vrba Miroslav
Studijní obor
Ekonomika a řízení energetikyStudijní program
Elektrotechnika, energetika a managementInstituce přidělující hodnost
katedra ekonomiky, manažerství a humanitních vědPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se nejprve zabývá popisem rozvoje elektromobility ve světě, v ČR a v Praze. Důraz je kladen na země, jejichž rozvoj elektromobility by mohl ovlivnit nebo predikovat budoucí rozvoj v ČR (např. Německo, Estonsko, Norsko). Dále jsou popsány očekávané scénáře rozvoje elektromobility v ČR a v Praze, včetně místních specifik ovlivňujících tento rozvoj. V práci jsou poté rozvedeny nároky na distribuční soustavu v Praze v podobě nároků dobíjecích stanic. Konkrétněji jde o technická specifika dobíjecích stanic a připojení k distribuční síti, vývoj počtu dobíjecích stanic v Praze a vývoj jejich výkonových nároků. V další části je vytvořen a popsán technickoekonomický model rozvoje elektromobility v Praze. Jeho výstupem jsou hodnoty kritérií NPV a RCF. V závěru jsou navrženy kroky k realizaci cílů elektromobility reflektující výsledky modelu. This thesis deals with the description of electromobility development in the world, in the Czech Republic and in Prague. Emphasis is placed on countries whose development of electromobility could influence or predict future development in the Czech Republic (eg Germany, Estonia, Norway). Furthermore, the expected scenarios of electromobility development in the Czech Republic and Prague, including local specifics affecting this development, are described. Then the demands on the distribution system in Prague (charging station requirements) are elaborated. More specifically, it concerns the technical specifics of charging stations and connection to the distribution network, the development of the number of charging stations in Prague and the development of their performance requirements. In the next part a technical-economic model of electromobility development in Prague is created and described. Its outputs are the values of the NPV and RCF criteria. In conclusion, steps are proposed to realize the electromobility goals reflecting the results of the model.
Kolekce
- Diplomové práce - 13116 [545]