ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Manager Studies
  • Master Theses - 32116
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Manager Studies
  • Master Theses - 32116
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Návrh cenové strategie při uvedení inovace na trh

Pricing Strategy for Launching Innovation o the Market

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Mandukhai Hejkalová
Supervisor
Jílková Petra
Opponent
Jarolím Martin
Field of study
Projektové řízení inovací v podniku
Study program
Řízení rozvojových projektů
Institutions assigning rank
oddělení manažerských studií



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Cílem diplomové práce je zpracovat návrh cenové strategie při uvedení inovativního produktu na trh. Návrh se zaměřuje na volbu nejvhodnější koncové ceny produktu s cílem maximalizovat podíl na trhu. Pro tyto návrhy byla aplikovaná cenová analýza Conjoint a cenová analýza Van Westendorp. Součástí diplomové práce byl marketingový výzkum určený pro 25 kardiochirurgů a intervenčních kardiologů s cílem získat data pro stanovení preferenční ceny. Dále byla hodnocena znalost ceny produktů na trhu, vnímaná přidaná hodnota produktu a revenue index.
 
The aim of this thesis is to elaborate a price strategy proposal when launching an innovative product on the market. The proposal focuses on choosing the most appropriate end price for the product to maximize market share. Conjoint price analysis and Van Westendorp price analysis were applied to these proposals. The diploma thesis included marketing research designed for 25 cardiac surgeons and interventional cardiologists to obtain data for preferential prices. Furthermore, the price of products on the market, the added value of the product and the revenue index were evaluated.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/82626
View/Open
PLNY_TEXT (2.339Mb)
PRILOHA (373.2Kb)
POSUDEK (611.0Kb)
POSUDEK (612.4Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 32116 [905]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV