Simulace orografické oblačnosti
Simulation of orographic clouds
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Martin Čáp
Vedoucí práce
Sloup Jaroslav
Oponent práce
Bittner Jiří
Studijní obor
Počítačová grafikaStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra počítačové grafiky a interakcePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Realistická simulace mraků je žhavým tématem výzkumu v oboru počítačové grafiky. V této práci představíme možný způsob modelování orografických mraků za pomoci SkewT/LogP diagramů, jež navrhl Rui Pedro Duarte ve své disertační práci. Simulaci mraků jsme rozšířili o známou Lattice Boltzmannovu metodu pro simulaci větru a jeho vlivu na mraky v hornatých prostředích. Obě metody paralelizujeme na GPU za použití CUDA technologie od společnosti NVIDIA. Na závěr představíme jednoduché rozšíření Simon Greenovy metody pro vykreslování volumetrických dat, které používá fázovou funkci pro realističtější zobrazení mraků. Simulátor demonstrujeme v aplikaci, jejíž použití je jednoduché a nabízí velké množství nástrojů pro tvorbu kýžených výsledků. Realistic cloud simulation is a hot topic in computer graphics research. In this thesis we present a possible approach of modeling orographic clouds using SkewT/LogP diagrams as proposed by Rui Pedro Duarte. We extend this simulation with well-known Lattice Boltzmann method to simulate wind and its effects on clouds in mountainous environments. We parallelize both methods on the GPU using CUDA technology by NVIDIA. Lastly, we propose a simple extension of volumetric rendering method by Simon Green that uses phase functions to enhance graphical fidelity of our cloud images. We present this simulator in a simple to use application that gives its users a wide variety of tools to create desired results.
Kolekce
- Diplomové práce - 13139 [413]