Ekonomické aspekty sdílení autobaterií v distribuční síti
Economical Aspects of Electric Vehicle Battery Sharing in Distribution Net
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Stanislav Novák
Supervisor
Starý Oldřich
Opponent
Peňáz Pavel
Field of study
Ekonomika a řízení energetikyStudy program
Elektrotechnika, energetika a managementInstitutions assigning rank
katedra ekonomiky, manažerství a humanitních vědRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato diplomová práce se zabývá problematikou využití energie z baterií elektromobilů pro podpůrné služby, případně k obchodování na krátkodobých trzích. Úvodní část je zaměřena na popis současného stavu elektrických vozidel, baterií a dalších potřebných technologií. Další část se zabývá obchodními modely spojenými s elektromobilitou, včetně modelu V2G, umožňujícího obousměrné toky energie. Následuje popis zahraničních zkušeností v této oblasti a návrh možného využití v české elektrizační soustavě. Přes zhodnocení technických, legislativních a dalších bariér se závěrečná část práce zaměřuje na samotné ekonomické zhodnocení projektu V2G v podmínkách ČR. This thesis focuses on the use of energy from batteries of electric vehicles for ancillary services and trading on the short-term electricity markets. First part of the thesis describes current situation in the fields of electric vehicles, batteries and related technologies. Next part focuses on the business models associated with electric vehicles, including a V2G model, which allows bidirectional energy flows. It is followed by a description of abroad V2G projects and their possible application in the Czech power system. Final chapters contain the evaluation of technical, legislative and other barriers and the economical evaluation of a V2G project under the Czech ancillary services conditions.
Collections
- Diplomové práce - 13116 [557]