Přetváření povrchu zasněžené krajiny vlivem větrné eroze
Reshaping the surface of the snowy landscape by wind erosion
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Emese Szabó
Supervisor
Sloup Jaroslav
Opponent
Berka Roman
Field of study
Počítačové hry a grafikaStudy program
Otevřená informatikaInstitutions assigning rank
katedra počítačové grafiky a interakceRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Simulace přetváření zasněžené krajiny vlivem větrné eroze není úplně běžné téma v oblasti počítačové grafiky, zatímco simulace přenosu písku, která je svou podstatou velmi podobná a stejně náročná, je široce zkoumanou a studovanou oblastí, o čemž svědčí i velké množství publikovaných vědeckých studií. Tato práce se zabývá návrhem a implementací mírně zjednodušené verze fyzikálně založené metody Wanga a Hua pro simulaci písku. Následně je představena myšlenka transformace uvedeného modelu pro simulaci sněhu, včetně potřebných změn a zavedení nových parametrů vycházejících z porovnání chovaní písku a sněhu v reálných podmínkách. Metoda je rozšířena o tvrdé, nezměnitelné podloží pod pískem, které může být podstatnou součástí formace některých písečných i sněhových útvarů. V závěru práce jsou uvedeny dosažené výsledky a porovnány s referenční metodou. Simulation of snowy landscape transformations by wind erosion is not a common topic of computer graphics. While sand movement simulation, which is very similar and also challenging, is a widely explored and studied subject, as the great number of published scientific papers proves. This work proposes a slightly simplified implementation of Wang and Hu's physically based sand simulation method. Then, the idea of transforming the proposed model into snow simulation is introduced, including the necessary changes and new parameters that derive from the comparison of sand and snow in real environments. The method is extended with a hard, unalterable surface under the sand, which might be crucial for the formation of some sand and snow patterns. In the conclusion, the achieved results are presented and compared with the reference method.
Collections
- Bakalářské práce - 13139 [441]