ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Manager Studies
  • Master Theses - 32116
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Manager Studies
  • Master Theses - 32116
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Influencer marketing na českém a slovenském trhu

Influencer Marketing in the Czech Republic and Slovakia

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Dominika Dragúňová
Supervisor
Jílková Petra
Opponent
Pilík Michal
Field of study
Projektové řízení inovací v podniku
Study program
Řízení rozvojových projektů
Institutions assigning rank
oddělení manažerských studií



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato diplomová práce pojednává o fenoménu influencer marketingu a jeho využití jako nástroj marketingu. Cílem práce je analyzovat současný stav influencer marketingu na českém a slovenskám trhu, porovnat jej s globálními trhy a predikovat, jak by měl influencer marketing v ideálním případě vypadat. V teoretické části je nejdříve vymezen pojem marketing a jeho tradiční pojetí. Dále je vymezena pozice influencer marketingu v komunikačním mixu a je popsáno, jak se s nástupem doby internetu mění nejen marketing, ale i postoj spotřebitelů vůči médiím. Praktická část vychází z části teoretické. Na základě vyhodnocených odpovědí z dotazníkového šetření a zahraničních studií bude navrhnut manuál pro tvorbu online marketingových kampaní s využitím influencerů.
 
This diploma thesis deals with phenomenon of influencer marketing and its use as a marketing tool. The goal of this work is to analyze current situation of influencer marketing on the czech and slovak market, compare it with global markets and predicate how influencer marketing should look like ideally. The first theoretical part is focused on explaining the concept of influencer marketing and its traditional conception. Furthermore, the position of influencer marketing in the communication mix is defined, and how the advent of the Internet is changing not only the marketing but also the attitude of consumers towards the media. The practical part is based on theoretical part. Based on evaluation of questionnaire survey and foreign studied, a manual for for the creation of online marketing campaigns using influencers will be proposed.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/82468
View/Open
PLNY_TEXT (2.593Mb)
PRILOHA (954.4Kb)
POSUDEK (640.9Kb)
POSUDEK (694.2Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 32116 [933]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Investigation of Aggregate Influence on Fracture Properties of Mortars by Finite Element Analysis 

    Author: Antoš Jakub; Supervisor: Zeman Jan; Opponent: Vorel Jan
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-06-28)
  • Subsoil influenced by groundwater flow 

    Author: Brouček Miroslav; Supervisor: Kuklík Pavel
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-06-06)
    Even though the soil mechanics has rapidly evolved within last 80 years of its modern history, due to numerous phenomena which influence soils behaviour and are based on its natural characteristics the room for improvement ...
  • Influence of mechanical stress on properties of conductive adhesive joints 

    Author: Tariq Usman; Supervisor: Mach Pavel; Opponent: Žák Vratislav
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-07-24)
    Práce je zaměřena na sledování změny odporu a nelinearity VA charakteristiky vodivých spojů tvořených elektricky vodivými lepidly. První část uvádí základní informace o vodivých lepidlech. Zabývá se jejich vlastnostmi, ...

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV