Influencer marketing na českém a slovenském trhu
Influencer Marketing in the Czech Republic and Slovakia
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Dominika Dragúňová
Supervisor
Jílková Petra
Opponent
Pilík Michal
Field of study
Projektové řízení inovací v podnikuStudy program
Řízení rozvojových projektůInstitutions assigning rank
oddělení manažerských studiíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato diplomová práce pojednává o fenoménu influencer marketingu a jeho využití jako nástroj marketingu. Cílem práce je analyzovat současný stav influencer marketingu na českém a slovenskám trhu, porovnat jej s globálními trhy a predikovat, jak by měl influencer marketing v ideálním případě vypadat. V teoretické části je nejdříve vymezen pojem marketing a jeho tradiční pojetí. Dále je vymezena pozice influencer marketingu v komunikačním mixu a je popsáno, jak se s nástupem doby internetu mění nejen marketing, ale i postoj spotřebitelů vůči médiím. Praktická část vychází z části teoretické. Na základě vyhodnocených odpovědí z dotazníkového šetření a zahraničních studií bude navrhnut manuál pro tvorbu online marketingových kampaní s využitím influencerů. This diploma thesis deals with phenomenon of influencer marketing and its use as a marketing tool. The goal of this work is to analyze current situation of influencer marketing on the czech and slovak market, compare it with global markets and predicate how influencer marketing should look like ideally. The first theoretical part is focused on explaining the concept of influencer marketing and its traditional conception. Furthermore, the position of influencer marketing in the communication mix is defined, and how the advent of the Internet is changing not only the marketing but also the attitude of consumers towards the media. The practical part is based on theoretical part. Based on evaluation of questionnaire survey and foreign studied, a manual for for the creation of online marketing campaigns using influencers will be proposed.
Collections
- Diplomové práce - 32116 [842]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Investigation of Aggregate Influence on Fracture Properties of Mortars by Finite Element Analysis
Author: Antoš Jakub; Supervisor: Zeman Jan; Opponent: Vorel Jan
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-06-28) -
Subsoil influenced by groundwater flow
Author: Brouček Miroslav; Supervisor: Kuklík Pavel
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-06-06)Even though the soil mechanics has rapidly evolved within last 80 years of its modern history, due to numerous phenomena which influence soils behaviour and are based on its natural characteristics the room for improvement ... -
Influence of mechanical stress on properties of conductive adhesive joints
Author: Tariq Usman; Supervisor: Mach Pavel; Opponent: Žák Vratislav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-07-24)Práce je zaměřena na sledování změny odporu a nelinearity VA charakteristiky vodivých spojů tvořených elektricky vodivými lepidly. První část uvádí základní informace o vodivých lepidlech. Zabývá se jejich vlastnostmi, ...