ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Manager Studies
  • Master Theses - 32116
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Manager Studies
  • Master Theses - 32116
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vyhodnocení zavedení inovačního produktu "Chytré auto" od T-mobile na trh

Evaluation of Introduction of the Innovative Product "Chytré auto" from Company T-Mobile to the Market

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Monika Boháčová
Supervisor
Pilík Michal
Opponent
Bejček Michal
Field of study
Projektové řízení inovací v podniku
Study program
Řízení rozvojových projektů
Institutions assigning rank
oddělení manažerských studií



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Cílem diplomové práce je představení zavedení produktové inovace. Na praktickém příkladu inovačního produktu Chytré auto od společnosti T-Mobile je ukázáno, jak konkrétní společnost zaváděla produkt na trh a jakými fázemi při zavádění procházela. Proces uvedení produktu na trh je obohacen o inovační prvky, které společnost používala při procesu, především tehdy, když chtěla zvednout povědomí o produktu. Teoretický úvod definuje marketingový mix modelů 4P a 4C, tržní segmentaci a přibližuje pojem inovace a důvody proč inovovat. Závěrem práce je zhodnocení zavedení produktu na trh a návrhy, co společnost mohla při uvádění inovačního produktu udělat lépe.
 
The aim of the final Thesis is to present the introduction of product innovation. On the practical example of the T-Mobile Smart Car product, it's shown how company introduced the product to the market and which phases development went through. The product launch process is enriched by the innovative features that the company used in the process, especially when it wanted to raise product awareness. The theoretical introduction defines the marketing mix of 4P and 4C models, market segmentation and introduces the concept of innovation and the reasons for innovation. The conclusion of the work is to evaluate the introduction of the product to the market and suggestions what company could have done better when introducing product.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/82467
View/Open
PLNY_TEXT (1.311Mb)
PRILOHA (727.8Kb)
POSUDEK (351.4Kb)
POSUDEK (634.3Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 32116 [933]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV