ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Manager Studies
  • Bachelor Theses - 32116
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Manager Studies
  • Bachelor Theses - 32116
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Personální marketing firem a preference mladých lidí při výběru zaměstnání

Personnel Marketing of Firms and Preferences of Young People When Choosing a Job

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Daniela Krejsová
Supervisor
Šikýř Martin
Opponent
Škorňová Eva
Field of study
Řízení a ekonomika průmyslového podniku
Study program
Ekonomika a management
Institutions assigning rank
oddělení manažerských studií



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalářská práce zkoumá nástroje personálního marketingu vybraných firem s cílem posoudit jejich schopnost oslovit a přilákat mladé lidi podle jejich preferencí při výběru zaměstnání. Teoretická část vychází z odborné literatury a vymezuje pojetí personalistiky a personálního marketingu. Praktická část analyzuje nástroje personálního marketingu vybraných firem a jejich schopnost oslovit a přilákat mladé lidi podle jejich preferencí při výběru zaměstnání s využitím výsledků dvou dotazníkových šet-ření mezi vybranými firmami a mladými lidmi. Výsledkem práce jsou návrhy pro vybrané firmy týkající se personálního marketingu zaměřeného na preference mladých lidí.
 
The bachelor thesis examines the tools of personnel marketing of selected firms to assess their abil-ity to reach and attract young people according to their job selection preferences. The theoretical part is based on literature and defines the concept of human resources and personnel marketing. The practical part analyses the tools of personnel marketing of selected companies and their ability to reach and attract young people according to their preferences when choosing a job using the re-sults of two questionnaires among selected companies and young people. The result of this work are suggestions for selected companies concerning personal marketing focused on preferences of young people.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/82433
View/Open
PLNY_TEXT (1016.Kb)
PRILOHA (140.6Kb)
POSUDEK (361.7Kb)
POSUDEK (741.5Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 32116 [385]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Personální management 

    Author: Lejčarová Pavla; Supervisor: Holá Hana; Opponent: Jílková Petra
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-05-04)
    Cílem této bakalářské práce je posoudit současný stav personálního marketingu ve společnosti ABC, s.r.o. a navrhnout konkrétní řešení na zlepšení. V teoretické části je věnována pozornost základním pojmům této problematiky, ...
  • Personální marketing organizace 

    Author: Dita Daňhelková; Supervisor: Šikýř Martin; Opponent: Šafránková Jana Marie
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-09)
    Bakalářská práce se zabývá tématem personálního marketingu. Jejím cílem je prozkoumat využití personálního marketingu v organizaci, určit oblasti, ve kterých by bylo možné personální marketing vylepšit a navrhnout vhodná ...
  • Personální marketing ve vybrané společnosti 

    Author: Aneta Hartmanová; Supervisor: Šikýř Martin; Opponent: Škorňová Eva
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-09-06)
    Diplomová práce zkoumá využití personálního marketingu v konkrétní společnosti s cílem určit možné problémy a navrhnout vhodná řešení. Teoretická část charakterizuje význam, vývoj, využití a přínosy personálního marketingu, ...

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV