3D Webová aplikace pro demonstraci různých úhlů pohledu na řešení problémů
3D Web application for a demonstration of different problem-solving perspectives
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Antonín Wingender
Vedoucí práce
Náplava Pavel
Oponent práce
Sedláček David
Studijní program
Softwarové inženýrství a technologieInstituce přidělující hodnost
katedra počítačůPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tunnel vision a podobné úkazy jsou problémem u mnohých lidí. Největší dopad však mají na lidi v managementu a ty, jejichž rozhodnutí mají velký dopad na lidi kolem nich. Mít v takovém případě omezený pohled na věc nebo neschopnost podívat se na věci z jiného úhlu může mít dopad nejen na obraty největších světových firem, ale někdy bývají i rozdílem mezi životem a smrtí lidí. Cílem této bakalářské práce je vyvolat v lidech, kteří ji vyzkouší, tzv. "Aha" moment (tedy náhlé zjištění způsobené změnou úhlu pohledu), díky němuž by na tyto psychologické úkazy pamatovali ve svém vlastním životě. Pokud si při nějakém obtížném životním rozhodnutí vzpomenou, že zkoušeli jednou jeden program a v tom věci nebyly úplně jak se na první pohled zdály, tak mohu tuto práci považovat za úspěšnou. Vytvořená aplikace bude sestávat z pěti úloh, např. bludiště, jenž je možné vyřešit v trojrozměrném prostoru, nebo zdánlivě nesouvisejícími kostkami, které při správném úhlu pohledu vytvoří jasný nápis. Tyto úlohy jsou na první pohled často zdánlivě neřešitelné - ale při chytrém využívání 3D prostoru mohou uživatelé najít jejich jednoduché řešení. Náhlá jednoduchost tohoto řešení bude právě to, co onen "Aha" moment bude zprostředkovávat. Tunnel vision and similar phenomena are a problem area for many people, but they have the greatest impact on high management and those whose decisions have a big impact on people around them. In such a case, having a limited view of things or not being able to look at things from a different angle can have an impact not only on the turnovers of the world's largest companies but sometimes they are the difference between life and death. The aim of this project is to excite in the people who use it the "Aha" moment, thanks to which they would more likely remember these psychological concepts in their own lives. For example, if they think, during a difficult life decision that they once tried one app, where things were not quite as they seemed at first glance, I could consider the project successful. The project will consist of a number of tasks, such as a maze that can be solved in a three-dimensional space, or seemingly unrelated cubes that create a clear inscription at the right angle. These tasks will often be pointless, insoluble - but users can find a simple solution when using 3D space smartly. The simplicity of this solution will be just what the "Aha" moment will convey.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13136 [1124]