PPP v dálniční výstavbě: Model Latinské Ameriky
PPP in Highway Construction: A Lesson to Be Learned from Latin America?
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Pešek Jakub
Vedoucí práce
Dlask Petr
Oponent práce
Brabec Petr
Studijní obor
Management a ekonomika ve stavebnictvíStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra ekonomiky a řízení stavebnictvíObhájeno
2019-02-07Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce zkoumá, jestli projekty partnerství veřejného a soukromého sektoru dálniční výstavby v Latinské Americe mají nižší vícepráce a kratší zpoždění než stejné projekty řešené pomocí klasických veřejných zakázek. Ekonomické opodstatnění, které je podpořené ekonomií veřejného sektoru a behaviorální ekonomií, ukazuje, že partnerství veřejného a soukromého sektoru by mělo být efektivnější z hlediska víceprací a zpoždění výstavby než tradiční veřejné zakázky. Tato hypotéza je pak testována pomocí ekonometrické analýzy. Korelace mezi využitím partnerství veřejného a soukromého sektoru a poklesem obou zkoumaných proměnných (vícepráce a zpoždění) se zdá být v datech přítomná, jelikož tento efekt je statisticky i ekonomicky významný. Dále práce slouží jako příklad možnosti využití ekonometrie ve výzkumu stavebního managementu. This paper investigates whether Public-Private Partnership projects in highway construction in Latin America have lower cost overruns and delays than their counterparts of public procurement. The economic rationale supported by behavioural and public sector economics shows that Public-Private Partnerships should be more efficient in terms of cost overruns and delays than public procurement. This hypothesis was tested with an econometric analysis. The linkage between the use of Public-Private Partnerships and a decrease in cost overruns and delays seems to be present in the data. The results show a statistically and economically significant effect of the use of Public-Private Partnerships for both tested variables. Furthermore, the thesis serves as an example of the possibility to use econometrics in the research on construction management issues.
Kolekce
- Bakalářské práce - 11126 [535]