ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
  • Diplomové práce - 12120
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
  • Diplomové práce - 12120
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Optimalizace topologie komponent pohonné jednotky

Powertrain Component Topology Optimisation

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Kimmerlin Florian
Vedoucí práce
Hořenín Jindřich
Oponent práce
Doleček Vít
Studijní obor
Advanced Powertrains
Studijní program
Master of Automotive Engineering
Instituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
Obhájeno
2018-09-10



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
This paper aims to describe how a topology optimisation process has been implemented in Jaguar Land Rover’s Powertrain Research Design Team through the delivery of an example component, the cam-carrier of an in-line 6 cylinders petrol engine. It first focuses on optimisation in general, describing its base principles as well as more detailed concepts, before to explain how the optimisation has been run on the example component. Then, this paper evaluates how to create and implement a self-contained topology optimisation process within a design team, without disrupting the already existing processes.
 
This paper aims to describe how a topology optimisation process has been implemented in Jaguar Land Rover’s Powertrain Research Design Team through the delivery of an example component, the cam-carrier of an in-line 6 cylinders petrol engine. It first focuses on optimisation in general, describing its base principles as well as more detailed concepts, before to explain how the optimisation has been run on the example component. Then, this paper evaluates how to create and implement a self-contained topology optimisation process within a design team, without disrupting the already existing processes.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/81252
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (4.787Mb)
POSUDEK (340.4Kb)
POSUDEK (430.9Kb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 12120 [456]

Související záznamy

Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.

  • Optimisation of the transfer carriage structure 

    Autor: Škorić Vladimir; Vedoucí práce: Demonceau Jean-Francois; Oponent práce: Wald František
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-01-08)
    The aim of this thesis is to improve the structural system and to optimize the transfer carriagestructure. After studying the current solution, eight new solutions are proposed at the predesign stage. All of them are studied ...
  • Optimisation of spray dryer with nebulisation head 

    Autor: Matthew David Dimmock; Vedoucí práce: Skočilas Jan; Oponent práce: Hoffman Pavel
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-22)
    The use of nanotechnology in the food industry has grown significantly in the last decade. As part of a wider project investigating the novel technology Carbon Dioxide Assisted Spray Nebulisation Drying (CASND), this thesis ...
  • Optimisation of the controller for an electrically propelled semi-trailer 

    Autor: Naman Kamal; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-19)
    Optimisation of the controller for an electrically propelled semi-trailer

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV