Most Brunsbecke na A45
Brunsbecke bridge at the A45 motorway
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Vrba Pavel
Supervisor
Foglar Marek
Opponent
Stempák David
Field of study
Konstrukce a dopravní stavbyStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra betonových a zděných konstrukcíDefended
2019-02-07Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Zadáním práce je alternativní návrh řešení mostu Brunsbecke na německé dálnici A45. Obsahem zadání je variantní řešení s volbou výsledné varianty. Pro finální variantu je zpracován podrobný návrh a posouzení nosné konstrukce zohledňující fáze provádění. Závěrem práce je proveden zjednodušený návrh a posouzení konstrukcí spodní stavby. Zpracovaná výkresová část je přílohou této práce. Výsledná varianta je tvořena dvojicí betonových předpjatých komorových nosníků o devíti polích s délkou typického pole 63,0 m. Předmětem práce je návrh a posouzení pravé nosné konstrukce v půdorysném oblouku o poloměru 1 805,0 m a podélném sklonu 4,039 %. Délka mostu je navržena na 560,9 m, délka nosné konstrukce 538,5 m a délka přemostění 532,5 m. V nejvyšším bodě se konstrukce nachází 79,1 m nad terénem. Spodní stavba mostu je tvořena opěrami, pilíři a konstrukcí lomeného oblouku. The assignment of diploma thesis is an alternative design of the Brunsbecke bridge on the German A45 motorway. The content of the assignment is a variant solution with the choice of the final variant. For the final variant, a detailed design and calculations of the structure is made, including the construction phases. At the end of this thesis there is a simplified design and calculations of the foundations. The bridge drawings are attached to this work. The final variant consists of a pair of concrete prestressed box girder beams, made on 9 spans, with a length of typical span of 63,0 m. The subject of the thesis is the design and calculations of the right structure, which is horizontal curved with a radius of 1 805,0 m and in a longitudinal slope of 4,039%. The length of the bridge is 560,9 m, construction itself is 538,5 m long and the length of the bridging is 532,5 m. At the highest point, the structure is 79,1 m above the terrain. The foundations of the bridge are made up of abutments, piers, and an ogive arch construction.
Collections
- Diplomové práce - 11133 [460]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Návrh plechobetonové mostovky dálničního mostu
Author: Drozda Jiří; Supervisor: Rotter Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2011-10-14) -
Load rating of masonry arch bridges relativistic scale modeling hypothesis
Author: Posch Marek; Supervisor: Řeřicha Petr; Opponent: Drdácký Miloš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-11-24)Optimální údržba a využívání stávající dopravní infrastruktury má velký ekonomický význam. Podstatnou její součástí jsou zděné klenbové mosty a propustky pozemních komunikací, jejich stáří je kolem sta let a tomu odpovídá ... -
Thermo-Mechanical Analysis of Charles Bridge in Prague
Author: Toesca Massimo; Supervisor: Krejčí Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2014-07-29)