ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Civil Engineering
  • Department of Steel and Timber Structures
  • Master Theses - 11134
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Civil Engineering
  • Department of Steel and Timber Structures
  • Master Theses - 11134
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Plovoucí molo z vláknobetonu

The fibre-concrete floating pontoon

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Matějka Jan
Supervisor
Ryjáček Pavel
Opponent
Klimeš Petr
Field of study
Konstrukce a dopravní stavby
Study program
Stavební inženýrství
Institutions assigning rank
katedra ocelových a dřevěných konstrukcí
Defended
2019-02-11



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Účelem této práce byl základní návrh systému ponorných vláknobetonových mol. Byla navržena geometrie segmentů a určena jejich maximální zatížitelnost. Dále byla navržená konstrukce mol analyzována pomocí numerických modelů a byla posouzena ve všech relevantních mezních stavech. Byl navržen unikátní systém spojovacích prvků. Byla navržena, provedena a vyhodnocena experimentální zkouška únosnosti těchto prvků.
 
The purpose of this work was the basic design of a system of immerseble fiber-reinforced concrete piers. Segment geometry has been designed and their maximum load capacity is determined. Furthermore, the design was measured using numerical models and was evaluated in all relevant marginal states. A unique system of fasteners has been designed. An experimental test of the bearing capacity of these elements has been proposed, performed and evaluated.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/81149
View/Open
PLNY_TEXT (12.59Mb)
PRILOHA (354.4Kb)
PRILOHA (257.6Kb)
PRILOHA (261.4Kb)
PRILOHA (271.6Kb)
PRILOHA (248.2Kb)
POSUDEK (622.9Kb)
POSUDEK (563.8Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 11134 [630]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV