Návrh deflektoru výtokových plynů
Design of exhaust gas deflector
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Hanousek Leoš
Vedoucí práce
Wald František
Oponent práce
Jelínek Martin
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra ocelových a dřevěných konstrukcíObhájeno
2019-02-11Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tématem práce je návrh konstrukce deflektoru výtokových plynů. Jedná se o konstrukci, která cloní a odklání rychle se pohybující výtokové plyny, jejichž proudění je vytvářeno chodem motorů letadla. Název lze přeložit jako odražeč/ohýbač výtokových plynů/větru. V české technické praxi se užívá deflektor výtokových plynů. Hlavním účelem deflektoru je chránit letištní prostor, kde se pohybují osoby, automobily a jiné objekty, které jsou přímo ohroženy rychle proudícím vzduchem. V práci jsou popsány různé konstrukční řešení stávajících odražečů a shrnuty poznatky této problematiky, jako zatížení větrem, návrh spojů atd. Samotný návrh konstrukce vychází z požadavků, které byly stanoveny konzultantem Ing. Lukášem Morávkem z Letiště Praha. V příloze práce je in-situ zkouška navržené konstrukce, kterou se podařilo uskutečnit 17.12.2018 na Letišti Praha. The thesis is focussed to the design of the vent gas deflector. It is a structure that shields and deflects rapidly moving outflow gases, which flow is generated by the operation of aircraft engines. In Czech technical practice, a deflector is used. The main purpose of deflector is protection the area where people, cars and other objects are directly exposed, which are directly threatened by rapidly flowing air. The thesis describes various design solutions of existing reflectors and summarizes the knowledge of this issue, such as wind load, design of connections, etc. The design itself is based on the requirements set by the consultant Ing. Lukáš Morávek from Prague Airport. The In Annex of the thesis is an in-situ experiment of designed structure, which was accomplished at Prague Airport on 17.12.2018.
Kolekce
- Diplomové práce - 11134 [610]