Experimentální ověření funkčnosti ponorného betonového mola
Experimental verification of functionality of submersible concrete pier
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Buchlák Jan
Vedoucí práce
Bílý Petr
Oponent práce
Brejcha Vladimír
Studijní obor
Konstrukce pozemních stavebStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra betonových a zděných konstrukcíObhájeno
2019-02-06Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce slouží jako finální studie proveditelnosti, podklad pro výrobu prototypu a podklad pro právní ochranu systému modulových ponorných mol z vláknobetonu. Systém těchto mol je inovativní v tom, že jsou nadnášeny vzduchovým vakem, který je možné vypustit a nechat tak celou skupinu klesnou ke dnu. To je výhodné zejména při zvýšeném stavu vodní hladiny a povodních, protože molo není třeba přesunout do bezpečnostních přístavů, ale stačí vypustit vzduchový vak. Vláknobetonová mola jsou navržena tak, aby je bylo možné modulově spojovat do libovolných celků. Zejména se jedná o liniové a plošné celky. V práci je uveden návrh samotného vláknobetonového prvku a dalších prvků, které jsou pro fungování celého systému nezbytné. Návrh systému byl ověřen experimentálními hydraulickými zkouškami na zmenšených modelech v měřítku 1:10. V této práci je popsán průběh zkoušek a jejich výsledky. This diploma thesis is the final feasibility study, documentation basis for the production of prototype and documentation basis for the legal protection of modular system of submersible piers made from fibre reinforced concrete. System of these piers is innovative, because it is supported by an air bag, which can be deflated and than the whole system will sink down to the bottom. That can be helpful in case of danger of floods, because there will be no need to transport them to secure dock. Piers are designed for easy modular connecting to any groups. Main types of groups are linear and areal. This thesis contains design of fibre reinforced concrete pier and other support constructions, which are necessary for the right function of the system. The design of pier was verified by experimental hydraulic examinations on models which are in scale 1:10 to real pier. The thesis contains the description and results of the experiments.
Kolekce
- Diplomové práce - 11133 [460]