Návrh přívodu plynu pro komůrkový motor
Gaseous fuel supply for a gas engine with a scavenged pre-chamber
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Nithyanandham Nishanth
Supervisor
Syrovátka Zbyněk
Opponent
Takáts Michal
Field of study
Advanced PowertrainsStudy program
Master of Automotive EngineeringInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelDefended
2018-09-11Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomová práce se zabývá návrhem dodatečné dodávky plynu do předkomůrky pro 4-válcový plynový motor. Pomocí softwaru PTC Creo.3-D byl vytvořen CAD model a výrobní výkresy plynového zásobníku. GT-Power software byl použit pro návrh modelu plynového 4-válcoveho motoru s vyplachovanou předkomůrkou. Simulace byly provedeny pro detailní analýzu modelu. Tlakové pulzace v plynovém zásobníku byly studovány v rozsahu provozních režimů motoru. Byla provedena citlivostní analýza vlivu velikosti plynového zásobníku pro eliminaci tlakových pulzací The thesis deals with the Design of an additional gas supply into the pre-chamber for a 4-cylinder gas engine. 3-D CAD model and manufacturing drawings of the gas rail were created using the PTC Creo software. GT-power software was used to design the 4-cylinder gas engine model with a scavenged pre-chamber. Simulations were performed to analyse the Model. Based on data from the simulations in GT-Power, the pressure pulsations of the gas rail were studied in the range of engine operation modes. A sensitivity analysis on the size of the gas rail was carried out to propose the best solution to eliminate the pressure pulsations.
Collections
- Diplomové práce - 12120 [452]