Návrh sériového hybridního pohonu pro taktické vozidlo
Powertrain design for series hybrid tactical vehicle
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Morávek Martin
Supervisor
Blažek Petr
Opponent
Černý Jiří
Field of study
Dopravní systémy a technikaStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstitutions assigning rank
ústav dopravních prostředkůDefended
2019-01-15Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Předmětem této diplomové práce je implementace sériového hybridního pohonu do vojenského taktického vozidla. V teoretické části práce je uveden a popsán přehled možných pohonů vozidel a jejich komponent. Následuje stručný úvod do problematiky vojenských vozidel a jejich požadavků. Na základě uvedených poznatků je zvolen právě sériový hybridní pohon, který u vojenských vozidel nabízí značný potenciál ke zlepšení. V souladu se stanovenými jízdními požadavky je poté navržen samotný pohon vozidla. Pro ověření zástavbových poměrů je vytvořen zjednodušený CAD model vozidla s umístěnými klíčovými komponenty sériového hybridního pohonu. Pro ověření efektivity navrženého pohonu byla provedena počítačová simulace jízdy ve vytvořeném jízdním cyklu. This master thesis aims to design a series hybrid powertrain for military tactical vehicle. In research section it contains an overview and description of different powertrain possibilities and its components, followed by brief introduction to military vehicles and their requirements. Based on these findings is a series hybrid powertrain is selected, which in military vehicles offers significant potential for improvement. Furthermore, powertrain design is made in order to meet specific parameters. The simplified CAD model of the vehicle with main components of that specific powertrain was made, in order to confirm space requirements. To verify the efficiency of the developed powertrain a simulation in particular drive cycle was conducted.