Návrh plánovacího a reportovacího modulu pro oddělení prodeje v e-commerce podniku
Design of planning and reporting module for sales department in e-commerce company
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Makovijčuk Alexey
Supervisor
Žilka Miroslav
Opponent
Hušek Jan
Field of study
Řízení a ekonomika podnikuStudy program
Strojní inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav řízení a ekonomiky podnikuDefended
2018-09-04Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Závěrečná práce je zaměřena pro problematiku plánování a reportování s využitím Manažerského informačního systému (MIS). V teoretické části je popsána teorie plánování a reportování. Postup tvorby podnikového plánu a jakou roli v něm hraje plán prodeje. Problematice plánování prodeje budě věnovaný samostatný oddíl. Dále zde bude představený nástroj Business Inteligence (BI) a jeho přínos pro téma práce a bude zde představený Manažerský informační systém (MIS), v kterém bude modul plánování a reportování v e-commerce podniku navržen. Praktická část je zaměřena na aktuální stav plánování prodeje v podniku a možnostech pro zlepšení za pomocí MIS BNS. This final thesis is focused on issues of corporate planning and reporting with the use of Management infomation system (MIS). In the theoretical part the relevant theory about planning and reporting is described. The process of corporate plan creation and the role of sales plan is explained. There is a separate section covering the planning of sales. Further, the tools of Business Intelligence (BI) will be described, including their contribution to this thesis. This is followed by the descripition of Management information system, in which the planning and reporting module for an e-commerce company will be created. Practical part is focused on curent state of sales planning in the company and ways for improvement usnig MIS BNS.
Collections
- Diplomové práce - 12138 [175]