ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Master Theses - 12120
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Master Theses - 12120
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Model řazení převodovky se synchronizační spojkou

Model of gearbox gearshift with help of synchroniser clutch

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Zeman Tomáš
Supervisor
Achtenová Gabriela
Opponent
Novotný Bohuslav
Field of study
Dopravní, letadlová a transportní technika
Study program
Strojní inženýrství
Institutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
Defended
2019-02-06



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Cílem diplomové práce je vytvoření modelu řazení synchronizační spojkou v mechanické automobilové převodovce v prostředí GT-Suite. Součástí práce je i rešerše modelů synchronizačních spojek, kalibrace modelu pomocí naměřených průběhů na setrvačníkovém stavu řazení, citlivostní analýza synchronizace na změnu různých parametrů a návrh dalšího postupu pro zpřesnění zadávaných hodnot.
 
The aim of this thesis is to create a model of gearbox gearshift with help of a synchroniser clutch in the GT-Suite software. Part of the thesis is also a research of synchronizer clutch models, calibration of the gearshift model according to a data from the internal gear shift inertia test stand measurements, a sensitivity analysis for the synchronization phase of various parameters changes and a proposal of improvements for a higher input data accuracy.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/80582
View/Open
PLNY_TEXT (2.778Mb)
POSUDEK (1.575Mb)
POSUDEK (235.9Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 12120 [456]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV